Google+ Followers

duminică, 25 noiembrie 2012

Lansare de carte la Oneşti - Mediatorul, conciliator în speţele bancare!

Centrul de Mediere, Servicii Juridice şi Arbitraj a organizat Evenimentul ’’Lansare de CARTE chiar şi WORKSHOP’’, la Cafeneaua Literară din Oneşti, în data de 24 Noiembrie 2012, orele 11:00. Au participat activ mediatori din Oneşti - Centrul de Mediere, Servicii Juridice şi Arbitraj, Bacău - Centrul de Mediere Bacău şi Centrul Regional de Mediere Bacău şi Focşani, cărora le mulţumim şi pe acestă cale. Ne-am bucurat, de asemnea, de prezenţa reprezentanţilor băncilor din Oneşti, atât din eşalonul de conducere cât şi din segmentul de relaţii publice. Cu acestă ocazie, D-na Mediator Georgescu Maricica, membru al Asociaţiei de mediatori din domeniul financiar-bancar FINBAN, a lansat Cartea "Mediatorul, conciliator în speţe bancare", Editura Mustang, 2012. Intâlnirea a a avut un caracter nonformal şi interactiv cuprinzând exemple practice, din speţe privind conflictele bancare, chiar de la autoarea cărţii, care are experienţa, abilităţile şi argumentele necesare şi a explicat la obiect, procedura şi avantajele medierii în acest domeniu, urmate de discuţii libere şi întrebări, şi nu în ultimul rand, contacte cu reprezentanţii sistemului bancar. Concluziile desprinse din workshop-ul de la Oneşti converg în direcţia unei acţiuni comune la nivel naţional şi lobby pentru persuadarea Asociaţiei Române a Băncilor (ARB) şi/sau Banca Naţională a României (BNR) să susţină iniţiativa de modificare a legislaţiei financiar bancare şi accentuarea utilizării mijloacelor alternative de soluţionare a disputelor între clienţi şi bănci; intensificarea activităţii mediatorilor la nivelul departamentelor juridice ale băncilor pentru prezentarea avantajelor utilizării serviciului de utilitate publică - medierea şi accederea la mediator în situaţiile în care mijloacele interne de comunicare între client şi bancă sunt în impas sau se blochează; colaborarea la nivel de protocol încheiat cu băncile în vederea promovării medierii ca mijloc alternativ de soluţionare a disputelor client-bancă şi organizarea de campanii de informare a cetăţenilor/clienţi ai băncilor despre mediere şi educare a acestora prin comunicare cu privire la mijloacele de depăşire a situaţiilor de impas în achitarea obligaţiilor care le au faţă de bancă; precum şi continuarea promovării la nivel individual a mediatorilor ca promotori ai schimbării şi profesionişti ai artei dialogului care au abilităţile necesare şi autorizarea dată de Legea nr.192/2006 şi Consiliul de Mediere din România pentru a soluţiona orice tip de dispute. Interactivitatea participanţilor a convins de utilitatea şi necesitatea unor astfel de acţiuni, care coroborate, contribuie la însuşirea şi perfecţionarea metodelor alternative de rezolvare a disputelor, altele decât instanţele tradiţionale, conform noilor prevederi ale directivelor europene în domeniu. Mediator, Robert-Ionuţ Chiriac, Centrul Regional de Mediere Bacău

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu