vineri, 1 aprilie 2011

Arta negocierii trebuie să devină un instrument la îndemâna fiecăruia


Conflictul este o parte firească a vieţii de zi cu zi, inerentă în relaţiile între oamenii adulţi, dar şi între copii. În şcoala românească, medierea conflictelor este un concept relativ nou. În ultimii ani, există tot mai multe programe, la nivel naţional, care au ca scop pregătirea copiilor pentru a face faţă unor astfel de situaţii.

Cercul Pedagogic al Coordonatorilor de Proiecte şi Programe Educative Şcolare şi Extraşcolare a fost gazda uneid ezbateri care a avut ca temă „Medierea conflictelor de către elevi”. La dezbatere au participat profesorii coordonatori şi elevii şcolii.

Profesorii sunt cei care au puterea de a influenţa, în mod semnificativ, vieţile elevilor, au puterea de a-i ajuta să îşi formeze o imagine mai clară despre ei înşişi şi despre societate. Astfel, cu ajutorul dascălilor, elevii pot învăţa să-şi asume greşelile şi să iasă cu tact şi înţelegere din situaţiile conflictuale.

Tema „Medierea conflictelor de către elevi” este o temă foarte frumoasă şi de actualitate. Arta negocierii trebuie să devină un instrument la îndemâna fiecăruia. Programul poate deveni o legătură între elevi, profesori, comunitate şi trebuie să aibă ca scop medierea conflictelor.

Sursa: http://www.expresuldesinaia.ro/vagon-restaurant/copiii-invata-sa-medieze-un-conflict.php?utm_source=Feed&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+ExpresulDeSinaia+%28Expresul+de+Sinaia%29

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu